czwartek, 3 czerwca 2010

jedzonko - czosnkowe kuleczki serowe - mniam...

Dziś jedzonko - nie mam ostatnio czasu na żadne prace ręczne :(
niedługo mam imprezkę, więc muszę jedzonka dużo nagotować. jedzonko jak jedzonko, ale tym chciałabym się z Wami podzielić serowe kuleczki czosnkowe - są naprawdę pycha. Ja bardzo czosnku nie lubię, ale obok tych kuleczek nie mogę przejść obojętnie i na każdej imprezce sprawdzają się rewelacyjnie. Przepis znalazłam tutaj bardzo dawno temu!
Na początek - twaróg i czosnek - duuuuuuużo czosnku (twaróg solimy, czosnek obieramy i wyciskamy do miseczki z twarogiem - dobrze mieszamy)



następnie formujemy małe kuleczki - bardzo monotonne i nudne, ale efekt wart "poświęcenia" :)



przygotowujemy przyprawy - bazylię, oregano, szczypta pieprzu kolorowego świeżo zmielonego i papryczkę chili - jak ktoś lubi coś innego to proszę bardzo - myślę, że tu może być pełna dowolność. kuleczki obtaczamy w przyprawach i układamy w jakimś pojemniczku- może być słoik -na pewno musi być zamykane



no i na koniec zalewamy oliwą lub olejem - kto co woli - ja już spróbowałam i z jednym, i z drugim i obie wersje są pycha. Do lodówki i gotowe!!!! - imprezka dopiero w sobotę, ale kuleczki mogą śmiało kilka dni przeleżeć - ostatnio (ze względu, że imprezka nie odbyła się) miałam kulki przez 2 tygodnie i nadal były bardzo dobre



podajemy z:

* grzankami (kupionymi lub zrobionymi z chlebka podsmażanego na patelni);
* drożdżowymi - malutkimi - kuleczkami (bez cukru);
* a ja podaję z mini sucharkami ze sklepu o miłym brzmieniu "Biedronka" :)

11 komentarzy:

♥ Ania z Zielonego Wzgórza ♥ pisze...

Hmmm, no ciekawy ten przepis, nie powiem! Może sie skuszę?! :))) A z czym to się je? :)))

pocieszna pisze...

dziękuję za przypomnienie - już dopisuję :)

Alexandra pisze...

Hmmm...warto spróbować :)

decou-galeryjka pisze...

oj, chyba będę musiała wypróbować ten przepis, zwłaszcza, że mój Kot ubóstwia czosnek (często na moje nieszczęście:))

Deilephila pisze...

mniami, uwielbiam takie proste i pachnące czosnkiem cudowności:) Dziękuję:)

klaudyna pisze...

wszystkiego słodkiego urodzinowego :)

werqb pisze...

wyglądają przesmakowicie! :D

Jolanta pisze...

apetycznie wyglada, warto sprobowac.

oswojone hobby pisze...

pycha, zrobię, mniam, takie coś co lubię.

oswojone hobby pisze...

już jestem po degustacji, coś wspaniałego, na wekend zapraszam gościby się pochwalić, dziękuję za przepis

Grzegorz pisze...

hm... niam mniam :)